zwierzęta (minecraft )

Świnia

Świnie są pasywnymi zwierzakami, które pojawiły się w Survival Teście. Głównym celem świń jest dostarczanie mięsa wieprzowego, a zatem są odnawialnym źródłem żywności. Świnie są wysokie na 1,1875 bloku, szerokie na 0,625 bloku i długie na 1,25 bloku.

Zachowanie

Świnie błąkają się bez celu, kiedy widzą przeszkody często starają się je przeskoczyć. Nigdy nie pływają w wodzie, a częstym widokiem jest kilka świń, podskakujących w górę i w dół w wyżej wymienionym płynie. Jeśli pojawisz się w pobliżu świń, prosię odwróci się do ciebie, przez kilka sekund lustrując twoje zachowanie a potem kontynuując wędrówkę. Świnie często pojawiają się w grupach 3-4 osobników. Podobnie jak inne bierne moby ciągnie je do światła.

Informacje i historia

Mob domyślnie spawnowany przez Mob Spawner to świnia, a zatem jeśli spawner jest umieszczony przez gracza, będzie to spawn świń jeśli spełnione są warunki. Świnie są jedynym zwierzęciem możliwym do ujeżdżenia na siodle, mimo braku możliwości sterowania zwierzęciem.
Wygląd: Świdnie mają w osobnym pliku teksturę zbroi (siodło), ale nie pojawiają się z nim

Owca

Owce są to pasywne moby, które pojawiły się już w Survival Test. Głównym celem istnienia owiec jest dostarczanie wełny. Owca jest wysoka na 1,25 bloku, szeroka na 0,625 i długa na 1,4375 bloku

 

Zachowanie

Owce błąkają się bez celu. Kiedy znajdą jakąś przeszkodę często starają się wejść na nią przez skoki. Nie trzymają się z daleka od wody, częstym widokiem jest kilka podskakujących owiec w wodzie. Często spawnują się w grupach 2-8. Podobnie jak inne bierne moby, przebywają w pobliżu światła.

Wygląd

W wersji beta, aktualizacji 1.4, owce mogą teraz mieć czarny, różowy, brązowy, szary i jasnoszary kolor wełny wraz z tradycyjnym białym. Jednak większość owiec nadal rodzi się z białą wełną, a ciemniejsze kolory wydają się być coraz rzadsze. Barwniki mogą być stosowane do strzyżenia owiec i produkcji kolorowej wełny bezpośrednio z owiec.

Krowa

Krowy są pasywnymi mobami, które pojawiły się w Indevie. Ich głównym przeznaczeniem jest bycie źródłem skóry, która może zostać wykorzystana do tworzenia najniższego poziomu zbroi lub mleka do pieczenia ciasta. Są wysokie na 1,6875, szerokie na 0.625 i długie na 1.5 bloku

Zachowanie

Krowy pojawiają w grupach 4-15 i wędrują bez celu. Krowy przeskakują małe przeszkody, a często mogą być ujrzane w chwili gdy podskakują w górę stromego zbocza. Może to doprowadzić do ich śmierci, gdyż krowy nie zwracają uwagi na spadki i często spadają co powoduje ich śmierć. Podobnie jak inne bierne moby czują pociąg do światła.

 

Wygląd

Poczyniono pewne zamieszanie związane z płcią krowy ze względu na to że posiadają rogi i wymiona, jednak w rzeczywistości krowy (samice) często mają rogi.

 

Kurczak

Kurczaki są to pasywne moby, które pojawiły się w trybie Alpha. Głównym ich celem jest dostarczanie piór i jaj, które są niezbędne do zrobienia strzał i ciasta. Kurczaki są wysokie na 0.875 bloku, szerokie na 0,5 bloku i długie na 0,8125 bloku.

Zachowanie

Kurczęta błąkają się bez celu. Jeśli staniemy w pobliżu kurczaka, pokaże nam swoją głowę przez kilka sekund, a następnie kontynuuje wędrówkę. Kurczęta pojawiają się często same, ale mogą też pojawiać się w grupach 2-3. Podobnie jak inne bierne moby są przyciągane do światła. Nie mogą przeskakiwać przez płoty.
Kury mogą również znieść jajko, którym można rzucić we wrogów lub użyć jako składnik do ciasta. Od wydanej 20 grudnia aktualizacji Beta 1.0, kurczak ma 1/8 szansy, że zrodzi się z rzuconego jajka

Kałamarnica

Kałamarnice (ang. Squid) to pierwsze moby wodne w Minecraft. Są 8-ramiennym pasywnym mobem wprowadzonym w Becie 1.2. Kałamarnice pojawiają się w każdej głębokości wody i w dowolnym miejscu. Pojawiają się na dowolnym poziomie trudności i nie atakują, podobnie do innych pasywnych mobów żyjących na ziemi.

[edytuj] Zachowanie

Podczas poruszania się, macki kałamarnicy pokuszają się rytmicznie w bok i do środka co daje wrażenie że zwierze (jak prawdziwa kałamarnica) dzięki temu się porusza. Kałamarnica pływa wkoło bez celu. Nie są w stanie pływać w górę tak więc, zwykle opadają na dno parę momentów po pojawieniu się. Po przymusowym lądowaniu na ziemi, kałamarnice są unieruchomione. Dostają uszkodzenia od upadku.

Wilk

Wilki to pierwsze oswajalne moby w grze. Dodane zostały dnia 31 marca 2011, w aktualizacji 1.4. Na poziomach normal i hard wilki występują również w odmianie agresywnej (można to zobaczyć po czerwonych oczach i dźwiękach warczenia). Na poziomie peaceful i easy wilk może stać się agresywny, tylko jeżeli go zaatakujemy. Jest to jak na razie jedyny mob, który może zadawać obrażenia na poziomie trudności peaceful.

 

Zachowanie [edytuj]

Wilk (nieoswojony) zachowuję się podobnie do innych pasywnych i neutralnych mobów. Gdy do niego podejdziemy, przez kilka sekund się na nas popatrzy, po czym kontynuuje wędrówkę. Jednak takiego wilka można oswoić za pomocą kości. Aby to zrobić należy trzymając kość, kliknąć prawym przyciskiem myszy na wilku. Wtedy jego zachowanie zdecydowanie się zmienia. Oswojony wilk będzie chodził za nami (i czasem nas przesuwał, co może być niebezpieczne), będzie atakował zaatakowane przez nas moby (wyjątkiem są creepery), oraz gdy klikniemy na niego prawym przyciskiem myszy będzie wykonywał komendę "siad" (I nie przestanie jej wykonywać aż do momentu ponownego kliknięcia na nim prawym klawiszem myszy). Jeżeli oddalimy się daleko od takiego oswojonego wilka (gdyż np. zablokował się w dziurze, czy kopalni), po prostu się do nas przeniesie (chyba, że wykonuje komendę siad).