Zombie pigman
MOB NEUTRALNY
Zombie pigman (świnioczłowiek zombie) – neutralne stworzenie, które pojawiło się w wersji Alpha. Po zabiciu Zombie pigmana wypada upieczony schab (ilość: 0-2). Zatem jest odnawialnym źródłem żywności.
Zachowanie
Zombie pigmani wędrują bez celu unikając skał, ghastów i lawy. Jeśli staniemy w pobliżu zombie pigmana, pokaże nam swoją głowę do siebie przez kilka sekund, a następnie kontynuuje wędrówkę. Zombie pigman spawnuje się w grupach po 4-10 i zazwyczaj są razem. Zaatakowanie jednego zombie pigmana spowoduje, że rzucą się na nas całą grupą.Enderman
MOB NEURALNY
Obrona
Włożenie dyni na głowę (jako hełm) zapobiega przed wzrokiem Enderman'a. Ważne jest, aby pamiętać, że Enderman stanie się agresywny, jeśli gracz go zaatakuje. Patrzenie na niego przez przejrzyste bloki, takie jak szkło, szyby, kraty, lód i winorośla również chroni przed jego spojrzeniem.Zachowanie
Jeśli nasz celownik na niego nie najedzie on zostawi nas w spokoju. Gdy najedziemy na niego celownikiem, on zacznie się na nas patrzeć. Kiedy "zdejmiemy" z niego celownik, podejdzie lub teleportuje się do nas (w zależności jak daleko się znajduje)i zacznie atakować. Enderman potrafi "znikać". Podczas walki z nim jest w stanie zniknąć i pojawić się za nami (by zaatakować), więc gdy zniknie podczas walki to najlepiej rozglądać się za siebie i wokół siebie. Ponieważ chodzi on tak szybko jak gracz, a do tego teleportuje się, ucieczka przed nim jest praktycznie bezsensowna. Enderman występuje często w grupie 3-5 osobników (w jaskiniach pojedynczo), ale po zaatakowaniu jednego inni nie zaatakują gracza. Jego ataki są szybkie co sprawia że jest on silniejszym przeciwnikiem niż zombie. Często podczas walki teleportuje się 3-4 kostki za graczem i kontynuuje walkę. Zaszkodzić mu może lawa, ogień, światło słoneczne (jak w przypadku prawie każdego wrogiego moba) i w odróżnieniu od innych woda. Gdy Enderman wejdzie do wody będzie dostawać mniej więcej tyle samo obrażeń, ile w świetle słonecznym.
Zombie
MOB AGRESYWNY
Zachowanie
Zombie z reguły przechadzają się po nocy w grupach 2-6. W Halloweenowym Update'cie, zostało do nich dodane, to, że gdy widzą jakąkolwiek przeszkodę (kamień, lawa, woda) skaczą usiłując ją przeskoczyć. Z reguły nie są zbyt blisko wody. Zombie podobnie jak szkielety płoną w dzień. Zaprzestać może to woda (włącznie z deszczem)Szkielet
MOB AGRESYWNY
Szkielet to wrogi potwór wprowadzony w wersji Survival Test, który pozostał we wszystkich nowszych wersjach gry. Szkielety są dość szybkimi przeciwnikami, a do tego strzelają do gracza strzałami przez co są bardzo groźne. Tak samo jak zombie, szkielety pojawiają się w nocy lub w zacienionych miejscach (np. jaskinie), a rano spalają się przy świetle przynajmniej 15. Płoną one do czasu, gdy umrą. Szkielety mogą trafiać inne moby swoimi strzałami. Jeżeli natomiast szkielet trafi szkieleta to wtedy oba zignorują gracza i zaczną walczyć, aż do śmierci jednego z nich.
Zachowanie
Po zobaczeniu gracza szkielety zaczynają w niego strzelać. Czasami używają też metody ciągłego ruchu przez co trudniej je trafić. Podczas walki ze szkieletami w jaskiniach występuje czasami problem. Szkielety chowają się we wnękach i próbują do nas strzelać często kończy się to tym, że ich strzały utykają w miejscu, z którego zostały wystrzelone.Historia
W wersji Survival Test szkielety zachowywały się podobnie jak zombie, ale wystrzeliwały strzały, które gracz mógł zbierać (niestety teraz nie może). Strzały wystrzeliwane przez te potwory były dużo szybsze i mniej celne niż teraz, a po śmierci wypadało z nich od 5 do 6 strzał (tworzyło to swego rodzaju "fontannę" strzał). Szkielety mogły nosić zbroję, ale nic im to nie dawało oprócz wyglądu.Walka
Choć jest to trudne i wymaga praktyki jest możliwe odbicie strzały szkieleta za pomocą ręki (można oczywiście trzymać wszystko inne w dłoni). Jest to podobne do odbijania kuli Ghasta.Pająk
MOB AGRESYWNY
Pająki atakują tylko w nocy i zaciemnionych miejscach. Wtedy ich oczy świecą na czerwono. W dzień pająki stają się neutralne, jednak gdy je zaatakujemy, one zaczną z nami walczyć. Gdy potwór goni nas w nocy to w dzień nie zaprzestanie tego robić.
Pająki w mocno zalesionych miejscach mogą w dzień także atakować dzięki dużej ilości cienia. Gdy zostaną umieszczone w pokoju całym z glowstone wtedy nie ważna jest pora dnia, a i tak będą neutralne. To samo zjawisko zachodzi, gdy pająk wejdzie w miejsce gdzie stoi pochodnia, jednak, gdy opuści to miejsce to znów staje się agresywny.
Pająki wydają dźwięk podobny do połączenia pisku i szelestu papieru. Ten charakterystyczny hałas ostrzega graczy o obecności potwora.
Polowanie
Pająki mogą okazać się trudne do upolowania, ponieważ mało doświadczeni gracze nie potrafią trzymać ich z daleka, po uderzeniu pająk podskakuje i już nie można się bronić (należy uderzyć go przed wyskokiem lub na samym początku wyskoku). Aby go upolować należy wyposażyć się w miecz, łuk i zbroję. Łuki są polecane dla wszystkich graczy, ponieważ pająk jest duży i łatwo w niego trafić. Gdy chce upolować się grupę pająków najlepiej zaatakować samotne osobniki oddzielone od grupy (prędzej czy później się oddalą). Pająki są najszybszymi potworami w Minecrafcie, dlatego nie należy ich nigdy lekceważyć.Pająki najlepiej zwalczyć ścianą kaktusów postawioną przy Mob Spawnerze, ponieważ pająki są szerokie na 2 klocki, a szpara pomiędzy kaktusami wynosi 1 klocek. Pająki chcąc nas zaatakować same zabijają się na kaktusach.
W dzień pająki są neutralne więc najlepiej zabić je zapalniczką podpalając przed nimi ziemię.
[edytuj] Historia
Pająki zostały wprowadzone w Survival Teście i nie zmieniły się zbytnio aż do update z 13 stycznia 2011. W Survival Teście przemieszcza się tak samo szybko jak w wersji Beta, ale nie skacze już tak daleko. Za zabicie tego moba dostawało się 105 punktów.W aktualizacji z 13 stycznia 2011 pająki otrzymały zdolność wspinania się na ściany. Do tego uzyskały zdolność widzenia przez ściany.
Creeper
MOB AGRESYWNY
Wybuch creepera jest o 25% mniej skuteczny niż TNT. Im twardszy materiał tym creeperowi trudniej będzie go zniszczyć dlatego też zaleca się budowanie domków z wytrzymałych materiałów.
Creepery wydają nowy dźwięk, gdy otrzymują obrażenia od czasu Halloween Update.
Zachowanie
Creepery mają nieco bardziej skomplikowane zachowania niż inne potwory. Wolą unikać bezpośredniego spotkania z graczem. Zwykle lubią chować się we wnęce lub na jakimś zakręcie niedaleko drzwi domu. Wie gdzie mniej więcej jest gracz, więc szuka najbliższego miejsca gdzie mógłby się schować. Następnie zapędza gracza do ślepego zaułka. Robią to tylko po to, aby znaleźć się jak najbliżej gracza.Wiele creeperów może zrobić grupowe zasadzki (od 2 do 5 osobników). Chowają się one wtedy wszędzie gdzie popadnie. Gdy creepery zobaczą strzałę wystrzeloną przez gracza, wiedzą gdzie on się znajduje.
Nagranie
Jeżeli creepera strzałami zabije szkielet, może z niego wypaść nagranie. Nie ma znaczenia kto zrani naszego wybuchowego przyjaciela, ale zawsze liczy się ostatni zabójczy cios strzały szkieletu. Najprostszym sposobem jest trafienie creepera 4 razy strzałą i nakierowanie go na szkielet, który go zabije. Jeżeli creeper wybuchnie podczas, gdy szkielet w niego strzela to wtedy nic z niego nie wypadnie.Oprócz tego sposobu na zdobycie nagrania można je zdobyć w lochach
Spider Jockey
MOB AGRESYWNY
Ghast
MOB AGRESYWNYZachowanie
Ghasty normalnie unoszą się z zamkniętymi oczami i ustami, jednak otwierają je podczas ataku. Wydają trzeszczące dźwięki przy strzelaniu i krzyczą głośno, kiedy otrzymują obrażenia. Dźwięki, które Ghasty wydają obecnie nie zależą od odległości, więc zawsze brzmią jak by były bardzo blisko, niezależnie od ich aktualnej pozycji. Jeśli kula ognia Ghasta uderzy w portal (lub blisko niego), on zostanie zamknięty, wymagając ponownego aktywowania. Pocisk można odbić w portal, co powoduje jego ponowne uruchomienie.Minimalna wytrzymałość bloku potrzebna do oparcia się sile wybuchu kuli ognia wynosi 20.17, co oznacza, że ogrodzenia i inne mniej odporne bloki zostaną zniszczone w wyniku wybuchu. Ghast nie chce zaatakować gracza, jeśli coś blokuje linię strzału, czyli, gdy między graczem a potworem występują np. liście, szkło i klocki portalu. Ghasty nie ruszając się spoglądają na gracza nawet wtedy, kiedy jest ukryty pod wyżej wymienionymi materiałami. Może się zdarzyć, że Ghast spadnie do lawy i zacznie się palić.
[edytuj] Walka z Ghastem
Ghasty atakują pociskami z ognia. Gracz może odbijać te kule ognia, trafiając go bez wpływu na to, co trzyma w rękach. Da się zabić Ghasty, odbijając ich pociski. Ghasty mogą zostać trafione w macki. Ghasty są podatne na uderzenia mieczem. Możliwe jest wykorzystanie wędki, by przyciągnąć go na tyle blisko, żeby można było go zabić z broni białej. Walka z łuku może być trudna ponieważ:Funkcje życiowe
Ghasty mogą zostać utopione w lawie lub wodzie, co dowodzi na to, że potrzebują one do życia tlenu.Slime
MOB AGRESYWNYAtakowanie szlamu wiąże się z tym, że po "zabiciu" go, potwór zmienia się w 4 mniejsze osobniki, chyba, że broń, którą atakujemy zabiera więcej punktów życia niż 2 serca. Obecnie Slime'y nie rosną, gdy nie są atakowane. Najmniejsze slime'y nie zadają graczowi obrażeń, jedynie go popychają.
Slime'y pojawiają się tylko od łatwego do trudnego poziomu trudności. Kiedyś slime'y nawet w dużych rozmiarach pojawiały się na wszystkich poziomach trudności przez co gra dla nowych była nieco trudniejsza, aczkolwiek problem ze slime'ami można było rozwiązać nie schodząc poniżej 20 pola od dołu mapy. Błąd ten występuje też w Becie 1.3_01, ale spawn rate slime'ów jest mniejszy.
Slime, który miał kontakt z lawą (nie zależnie od wielkości) zacznie się palić, a po śmierci nie zostanie podzielony na mniejsze osobniki. Potwory te nie potrafią pływać w wodzie przez co mogą się utopić jeżeli są zanurzone całkowicie. Slime'y potrafią wchodzić po drabinie za graczem.
Po zabiciu najmniejszego slime'a może wypaść z niego od 0 do 2 kul szlamu. Przedmiot ten służy do tworzenia lepkich tłoków. Oprócz tego, nie ma żadnego innego zastosowania.
Notch potwierdził w Coesquest livestream, że w wersji 1.2_01 Beta slime'y zostały przywrócone, ale są bardzo rzadkie.[1] W 1.3_01 spawn rate ślimaków został zwiększony.
Hodowla slime'ów
Slime mogą sie respawnować tylko w niektórych, losowo wybranych chunkach poniżej poziomu 16. Nie wymagają światła jednak dobrze oświetlić hodowlę żeby zapobiec spawnowaniu się agresywnych mobów. Najlepsze miejsce do założenia hodowli można znaleźć używając Minecraft Slime Finder (narzędzia online) lub modyfikacji F4 Mod. Więcej informacji na ten temat (w języku angielskim) znajdziesz na MinecraftForumPająk jaskiniowy
MOB AGRESYWNYSilverfish
MOB AGRESYWNY
Historia [edytuj]
Zdjęcie Rybika cukrowego zostało dodane do plików gry w wersji 1.7. Później zapowiedziano, że rybik cukrowy, będzie w 1.8. Jeb potwierdził, że rybik nie będzie mobem wodnym, odrzucając możliwość, że mógłby być rybą. W wycieku z update'u Bety 1.8, Rybika można było znaleźć w blokach kamienia.Smok
Bałwan
Można go stworzyć kładąc pionowo dwa bloki śniegu na ziemi, a na nich jedną dynię. Jest pasywnym mobem, który zachowuje się jak każde inne zwierze, zaatakowanie go spowoduje że będzie uciekać. Bałwana da się stworzyć w Netherze, dodatkowo może atakować pojedynczego pigmana zombie, nawet jeśli jest w grupie. W zależności ile ma życia wypada dowolna ilość śnieżek, maksymalnie do 8 (koszt 2 bloków śniegu), można go zabić strzelając do niego z łuku i odzyskać 8 śnieżek
Mieszkaniec wioski
- Rzeźnik
- Farmer
- Bibliotekarz
- Kapłan
- Kowal
- Mieszkaniec
W przyszłości jak wspominał Notch w wywiadzie dla Rock Paper Shotgun, w wioskach będzie możliwe wykonywanie questów znajdujących się np. na tablicy w wiosce. Przykładowa misja cytując Notcha wyglądałaby tak:
"...tablica zadań, powiedzmy, że z obrazkiem kawałka wieprzowiny i napisem głoszącym cztery. No tak, więc muszę zdobyć cztery kawałki wieprzowiny. Myślę, że to mogło by zadziałać, jeśli zrobiłoby się to wystarczająco dziwacznie. Nie trzeba wykonywać tych zadań, żeby zrobić postęp. Ale jeśli się na to zdecyduję otrzymasz diament. Dzięki temu uzyskasz wiele mini-zadań, co zwiększy przychylność miasta..."
Kostka magmy
Błędy [edytuj]
- Tak jak slime'y kostki magmy nie znikają kiedy poziom trudności zostaje przełączony na peaceful.
Ciekawostki [edytuj]
- Kostka magmy nie dostaje obrażeń od spadku z wysokości.
- Kostka nie dostaje obrażeń od ognia i lawy, jednak tak jak inne moby może się w niej topić.
Blaze
Grzybowa krowa
Grzybowa krowa | |
Punkty życia | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Siła ataku | ? |
Odradzanie | Grzybowy biom |
Grzybowe krowy (ang. Mooshrooms) to krowy które występują w grzybowym biomie, pokryte muchomorami. Mają 2 muchomory na tłowiu i 1 na głowie. Gracz może je ściąć za pomocą nożyc co da mu 2-5 muchomorów, i to spowoduje, że krowa 'znormalnieje'. Jeśli zabite, wyrzucą takie same przedmioty co normalna krowa. Używając miski na nich da graczowi potrawkę grzybową. Krowy tego rodzaju są znajdowane poza biomem bardzo rzadko.
Pigman
Źródło : minecraft wiki polska
. |
fajne
OdpowiedzUsuńdzięki za pomoc ;)
Usuńnie chce się wtrącać ale za co?
Usuńczy pigman może się pojawić w wersji playstation editon
OdpowiedzUsuńgdzie herobrine?
OdpowiedzUsuńTo nauczyciel potworow.
OdpowiedzUsuńZnaczy Herobrine'a bardzo rzadko można spotkać
OdpowiedzUsuńLol
OdpowiedzUsuńtu nie ma nawet połowy z wszystkich mobów i jeszcze dajcie te z minecraft dungeons i wtedy będzie super.
OdpowiedzUsuń