potwory (minecraft )

Zombie pigman

MOB NEUTRALNY



Zombie pigman (świnioczłowiek zombie) – neutralne stworzenie, które pojawiło się w wersji Alpha. Po zabiciu Zombie pigmana wypada upieczony schab (ilość: 0-2). Zatem jest odnawialnym źródłem żywności.

Zachowanie

Zombie pigmani wędrują bez celu unikając skał, ghastów i lawy. Jeśli staniemy w pobliżu zombie pigmana, pokaże nam swoją głowę do siebie przez kilka sekund, a następnie kontynuuje wędrówkę. Zombie pigman spawnuje się w grupach po 4-10 i zazwyczaj są razem. Zaatakowanie jednego zombie pigmana spowoduje, że rzucą się na nas całą grupą.



Enderman

MOB NEURALNY

Enderman to mob, który został wprowadzony w wersji 1.8. Jest on mobem mieszanym stosunku wobec gracza.Może teleportować się oraz chodzić tak szybko jak gracz. Ma też specialną zdolność która mu pozwala tak jak graczowi zbierac klocki i podnosić je(ale w przeciwieństwie do gracza on je od razu trzyma a gracz musi zniszczyć) , co daj mu możliwość niszczenia budowli gracza. Enderman może podnieść każdy klocek który gracz też może,więc może podnieść także kwiat, grzyb itd.

Obrona

Włożenie dyni na głowę (jako hełm) zapobiega przed wzrokiem Enderman'a. Ważne jest, aby pamiętać, że Enderman stanie się agresywny, jeśli gracz go zaatakuje. Patrzenie na niego przez przejrzyste bloki, takie jak szkło, szyby, kraty, lód i winorośla również chroni przed jego spojrzeniem.

Zachowanie

Jeśli nasz celownik na niego nie najedzie on zostawi nas w spokoju. Gdy najedziemy na niego celownikiem, on zacznie się na nas patrzeć. Kiedy "zdejmiemy" z niego celownik, podejdzie lub teleportuje się do nas (w zależności jak daleko się znajduje)i zacznie atakować. Enderman potrafi "znikać". Podczas walki z nim jest w stanie zniknąć i pojawić się za nami (by zaatakować), więc gdy zniknie podczas walki to najlepiej rozglądać się za siebie i wokół siebie. Ponieważ chodzi on tak szybko jak gracz, a do tego teleportuje się, ucieczka przed nim jest praktycznie bezsensowna. Enderman występuje często w grupie 3-5 osobników (w jaskiniach pojedynczo), ale po zaatakowaniu jednego inni nie zaatakują gracza. Jego ataki są szybkie co sprawia że jest on silniejszym przeciwnikiem niż zombie. Często podczas walki teleportuje się 3-4 kostki za graczem i kontynuuje walkę. Zaszkodzić mu może lawa, ogień, światło słoneczne (jak w przypadku prawie każdego wrogiego moba) i w odróżnieniu od innych woda. Gdy Enderman wejdzie do wody będzie dostawać mniej więcej tyle samo obrażeń, ile w świetle słonecznym.

Zombie

MOB AGRESYWNY

Zombie – mob agresywnie nastawiony w stosunku do gracza. Został dodany już w Survival Test jako pierwszy mob. Po jego zabiciu, uzyskujemy pióro, podobnie jak w przypadku kurczaka. Zombie ma wysokość 2 bloków, szerokość 1 i grubość 0.25.

Zachowanie

Zombie z reguły przechadzają się po nocy w grupach 2-6. W Halloweenowym Update'cie, zostało do nich dodane, to, że gdy widzą jakąkolwiek przeszkodę (kamień, lawa, woda) skaczą usiłując ją przeskoczyć. Z reguły nie są zbyt blisko wody. Zombie podobnie jak szkielety płoną w dzień. Zaprzestać może to woda (włącznie z deszczem)

Szkielet

MOB AGRESYWNY


Szkielet to wrogi potwór wprowadzony w wersji Survival Test, który pozostał we wszystkich nowszych wersjach gry. Szkielety są dość szybkimi przeciwnikami, a do tego strzelają do gracza strzałami przez co są bardzo groźne. Tak samo jak zombie, szkielety pojawiają się w nocy lub w zacienionych miejscach (np. jaskinie), a rano spalają się przy świetle przynajmniej 15. Płoną one do czasu, gdy umrą. Szkielety mogą trafiać inne moby swoimi strzałami. Jeżeli natomiast szkielet trafi szkieleta to wtedy oba zignorują gracza i zaczną walczyć, aż do śmierci jednego z nich.

Zachowanie

Po zobaczeniu gracza szkielety zaczynają w niego strzelać. Czasami używają też metody ciągłego ruchu przez co trudniej je trafić. Podczas walki ze szkieletami w jaskiniach występuje czasami problem. Szkielety chowają się we wnękach i próbują do nas strzelać często kończy się to tym, że ich strzały utykają w miejscu, z którego zostały wystrzelone.

Historia

W wersji Survival Test szkielety zachowywały się podobnie jak zombie, ale wystrzeliwały strzały, które gracz mógł zbierać (niestety teraz nie może). Strzały wystrzeliwane przez te potwory były dużo szybsze i mniej celne niż teraz, a po śmierci wypadało z nich od 5 do 6 strzał (tworzyło to swego rodzaju "fontannę" strzał). Szkielety mogły nosić zbroję, ale nic im to nie dawało oprócz wyglądu.

Walka

Choć jest to trudne i wymaga praktyki jest możliwe odbicie strzały szkieleta za pomocą ręki (można oczywiście trzymać wszystko inne w dłoni). Jest to podobne do odbijania kuli Ghasta.

Pająk

MOB AGRESYWNY

Pająk (ang. Spider) to drugi mob dodany do gry. Ma czerwone oczy widoczne w ciemności. W przeciwieństwie do innych mobów (1 dł., 1 szer., 2 wys.) pająk jest płaski (2 dł., 2 szer., 1 wys.). Potwór ten przeciśnie się w dziurze szerokości 2 i wysokości 1, przez co może dostać się tam gdzie inne moby nie mogą. Pająk jest znacznie większy od innych potworów dzięki czemu łatwiej trafić go strzałami, ale on za to potrafi skakać na gracza (trudniej go trafić) i wspinać się na ściany. W wersji Beta 1.2 pająki potrafią wspinać się na ściany i ogrodzenia. Jednym sposobem radzenia sobie z pająkami to otwory w dachu wielkości 1x1 lub drzwi wysokości 2 i szerokości 1 (to są opcjonalne drzwi).
Pająki atakują tylko w nocy i zaciemnionych miejscach. Wtedy ich oczy świecą na czerwono. W dzień pająki stają się neutralne, jednak gdy je zaatakujemy, one zaczną z nami walczyć. Gdy potwór goni nas w nocy to w dzień nie zaprzestanie tego robić.
Pająki w mocno zalesionych miejscach mogą w dzień także atakować dzięki dużej ilości cienia. Gdy zostaną umieszczone w pokoju całym z glowstone wtedy nie ważna jest pora dnia, a i tak będą neutralne. To samo zjawisko zachodzi, gdy pająk wejdzie w miejsce gdzie stoi pochodnia, jednak, gdy opuści to miejsce to znów staje się agresywny.
Pająki wydają dźwięk podobny do połączenia pisku i szelestu papieru. Ten charakterystyczny hałas ostrzega graczy o obecności potwora.

Polowanie

Pająki mogą okazać się trudne do upolowania, ponieważ mało doświadczeni gracze nie potrafią trzymać ich z daleka, po uderzeniu pająk podskakuje i już nie można się bronić (należy uderzyć go przed wyskokiem lub na samym początku wyskoku). Aby go upolować należy wyposażyć się w miecz, łuk i zbroję. Łuki są polecane dla wszystkich graczy, ponieważ pająk jest duży i łatwo w niego trafić. Gdy chce upolować się grupę pająków najlepiej zaatakować samotne osobniki oddzielone od grupy (prędzej czy później się oddalą). Pająki są najszybszymi potworami w Minecrafcie, dlatego nie należy ich nigdy lekceważyć.
Pająki najlepiej zwalczyć ścianą kaktusów postawioną przy Mob Spawnerze, ponieważ pająki są szerokie na 2 klocki, a szpara pomiędzy kaktusami wynosi 1 klocek. Pająki chcąc nas zaatakować same zabijają się na kaktusach.
W dzień pająki są neutralne więc najlepiej zabić je zapalniczką podpalając przed nimi ziemię.

[edytuj] Historia

Pająki zostały wprowadzone w Survival Teście i nie zmieniły się zbytnio aż do update z 13 stycznia 2011. W Survival Teście przemieszcza się tak samo szybko jak w wersji Beta, ale nie skacze już tak daleko. Za zabicie tego moba dostawało się 105 punktów.
W aktualizacji z 13 stycznia 2011 pająki otrzymały zdolność wspinania się na ściany. Do tego uzyskały zdolność widzenia przez ściany.

Creeper

MOB AGRESYWNY

Creeper to zielony, prawie bezgłośny potwór, który potrafi przeprowadzać zasadzki. Jest on główną maskotką całej gry oraz znakiem rozpoznawczym. Został wprowadzony w wersji Survival Test. Po podejściu zbyt blisko stwora zaczyna on syczeć i wybucha po 1.5 sekundy. Creepery od 30 listopada bezczynnie wydają odgłosy podobne do dźwięku ich eksplozji, ale bardziej ciche i krótsze. Nie płoną w dzień w przeciwieństwie do zombie i szkieletów. Odliczanie można powstrzymać jeżeli gracz odejdzie od potwora na odpowiednią odległość. Po anulowaniu detonacji, gdy gracz zbliży się do niego wtedy "odliczanie" zaczyna się od nowa. Gracze korzystają z tego podczas walki. Podchodzą do niego, uderzają go i odchodzą na bezpieczną odległość. Powtarza się to parę razy. Gdy creeper zostanie zabity podczas, gdy ma włączony zapalnik to wtedy nic się nie dzieje. (W survival teście creeper, mimo że został zabity to i tak jeżeli włączył bombę wybuchał).
Wybuch creepera jest o 25% mniej skuteczny niż TNT. Im twardszy materiał tym creeperowi trudniej będzie go zniszczyć dlatego też zaleca się budowanie domków z wytrzymałych materiałów.
Creepery wydają nowy dźwięk, gdy otrzymują obrażenia od czasu Halloween Update.




Zachowanie


Creeper w akcji
Creepery mają nieco bardziej skomplikowane zachowania niż inne potwory. Wolą unikać bezpośredniego spotkania z graczem. Zwykle lubią chować się we wnęce lub na jakimś zakręcie niedaleko drzwi domu. Wie gdzie mniej więcej jest gracz, więc szuka najbliższego miejsca gdzie mógłby się schować. Następnie zapędza gracza do ślepego zaułka. Robią to tylko po to, aby znaleźć się jak najbliżej gracza.
Wiele creeperów może zrobić grupowe zasadzki (od 2 do 5 osobników). Chowają się one wtedy wszędzie gdzie popadnie. Gdy creepery zobaczą strzałę wystrzeloną przez gracza, wiedzą gdzie on się znajduje.

Nagranie

Jeżeli creepera strzałami zabije szkielet, może z niego wypaść nagranie. Nie ma znaczenia kto zrani naszego wybuchowego przyjaciela, ale zawsze liczy się ostatni zabójczy cios strzały szkieletu. Najprostszym sposobem jest trafienie creepera 4 razy strzałą i nakierowanie go na szkielet, który go zabije. Jeżeli creeper wybuchnie podczas, gdy szkielet w niego strzela to wtedy nic z niego nie wypadnie.
Oprócz tego sposobu na zdobycie nagrania można je zdobyć w lochach

Spider Jockey

MOB AGRESYWNY

Spider Jockey (pol. Pajęczy jeździec) jest połączeniem 2 mobów: pająka i szkieletu. Został on wprowadzony w Secret Friday Update 8. Kiedy pająk się spawnuje ma 1% szans na połączenie ze szkieletem. Są oni traktowani jako oddzielni wrogowie (mają oddzielne punkty życia). Strzały szkieletu i mobilność pająka (wspinanie się po pionowych ścianach) tworzy zabójczą kombinację. Gdy wschodzi słońce szkielet ginie w płomieniach ale pająk nadal zostaje. Gdy zabijemy pająka, wtedy szkielet staje na własnych nogach i walczy dalej. To jest najniebezpieczniejszy mob, a raczej połączenie mobów w grze. Należy uciekać przed tymi połączonymi potworami, gdyż w starciu bezpośrednim ma się małe szanse na przeżycie.

Ghast

 MOB AGRESYWNY


Duch (oryg. Ghast – nazwa jest grą słów: ghost – "duch" i ghastly – "upiorny, straszny") jest latającym meduzo-podobnym mobem, który strzela ognistymi kulami z ust. Jego ciało ma wymiary 4x4x4 bloki z 9 mackami na brzuchu. Po raz pierwszy pojawił się w Halloween Update. Ghasty są w stanie pojawić się w dowolnym miejscu w Netherze, o ile istnieje wystarczająca przestrzeń. Choć zdarza się to rzadko, Ghasty mogą pojawiać się w pobliżu portali.

Zachowanie

Ghasty normalnie unoszą się z zamkniętymi oczami i ustami, jednak otwierają je podczas ataku. Wydają trzeszczące dźwięki przy strzelaniu i krzyczą głośno, kiedy otrzymują obrażenia. Dźwięki, które Ghasty wydają obecnie nie zależą od odległości, więc zawsze brzmią jak by były bardzo blisko, niezależnie od ich aktualnej pozycji. Jeśli kula ognia Ghasta uderzy w portal (lub blisko niego), on zostanie zamknięty, wymagając ponownego aktywowania. Pocisk można odbić w portal, co powoduje jego ponowne uruchomienie.
Minimalna wytrzymałość bloku potrzebna do oparcia się sile wybuchu kuli ognia wynosi 20.17, co oznacza, że ogrodzenia i inne mniej odporne bloki zostaną zniszczone w wyniku wybuchu. Ghast nie chce zaatakować gracza, jeśli coś blokuje linię strzału, czyli, gdy między graczem a potworem występują np. liście, szkło i klocki portalu. Ghasty nie ruszając się spoglądają na gracza nawet wtedy, kiedy jest ukryty pod wyżej wymienionymi materiałami. Może się zdarzyć, że Ghast spadnie do lawy i zacznie się palić.

[edytuj] Walka z Ghastem

Ghasty atakują pociskami z ognia. Gracz może odbijać te kule ognia, trafiając go bez wpływu na to, co trzyma w rękach. Da się zabić Ghasty, odbijając ich pociski. Ghasty mogą zostać trafione w macki. Ghasty są podatne na uderzenia mieczem. Możliwe jest wykorzystanie wędki, by przyciągnąć go na tyle blisko, żeby można było go zabić z broni białej. Walka z łuku może być trudna ponieważ:


Funkcje życiowe

Ghasty mogą zostać utopione w lawie lub wodzie, co dowodzi na to, że potrzebują one do życia tlenu.


Slime

 MOB AGRESYWNY



Slime (pol. Szlam, ale w kontekstowym tłumaczeniu również Ślimak) to 5. z kolei dodany wrogi mob w grze. Pojawił się 23 lipca 2010 (Secret Friday 6 ! Alpha 1.0.11). Potwory te wyglądają jak zielone, półprzezroczyste kostki. Istnieją 4 oficjalne wielkości Slime'ów: ogromne, duże, normalne i małe. Są to pierwsze moby, które mogą się pojawić zarazem w świetle jak i w ciemności. Te stworzenia występują naturalnie poniżej poziomu 17 od skały macierzystej, ale były przypadki, że pojawiały się na powierzchni. Zwykle pojawiają się w dużych jaskiniach lub kopalniach. Jest to poniekąd utrudnienie dla gracza, bo w małych przestrzeniach slimy "wtapiały by" się w ścianę, otrzymując obrażenia. Ale wynika to też z faktu, że największy slime wymaga dość dużej przestrzeni do poruszania się i atakowania.
Atakowanie szlamu wiąże się z tym, że po "zabiciu" go, potwór zmienia się w 4 mniejsze osobniki, chyba, że broń, którą atakujemy zabiera więcej punktów życia niż 2 serca. Obecnie Slime'y nie rosną, gdy nie są atakowane. Najmniejsze slime'y nie zadają graczowi obrażeń, jedynie go popychają.
Slime'y pojawiają się tylko od łatwego do trudnego poziomu trudności. Kiedyś slime'y nawet w dużych rozmiarach pojawiały się na wszystkich poziomach trudności przez co gra dla nowych była nieco trudniejsza, aczkolwiek problem ze slime'ami można było rozwiązać nie schodząc poniżej 20 pola od dołu mapy. Błąd ten występuje też w Becie 1.3_01, ale spawn rate slime'ów jest mniejszy.
Slime, który miał kontakt z lawą (nie zależnie od wielkości) zacznie się palić, a po śmierci nie zostanie podzielony na mniejsze osobniki. Potwory te nie potrafią pływać w wodzie przez co mogą się utopić jeżeli są zanurzone całkowicie. Slime'y potrafią wchodzić po drabinie za graczem.
Po zabiciu najmniejszego slime'a może wypaść z niego od 0 do 2 kul szlamu. Przedmiot ten służy do tworzenia lepkich tłoków. Oprócz tego, nie ma żadnego innego zastosowania.
Notch potwierdził w Coesquest livestream, że w wersji 1.2_01 Beta slime'y zostały przywrócone, ale są bardzo rzadkie.[1] W 1.3_01 spawn rate ślimaków został zwiększony.


Hodowla slime'ów

Slime mogą sie respawnować tylko w niektórych, losowo wybranych chunkach poniżej poziomu 16. Nie wymagają światła jednak dobrze oświetlić hodowlę żeby zapobiec spawnowaniu się agresywnych mobów. Najlepsze miejsce do założenia hodowli można znaleźć używając Minecraft Slime Finder (narzędzia online) lub modyfikacji F4 Mod. Więcej informacji na ten temat (w języku angielskim) znajdziesz na MinecraftForum


Pająk jaskiniowy

 MOB AGRESYWNY

Pająk jaskiniowy (ang. Cave Spider) (zwany też jako "Niebieski pająk")- to nowy mob, który został dodany do wersji 1.8. Jest mniejszy od swojego kuzyna i atakuje jadem, który przez pewien czas zabiera nam pół serduszka. Jest mniejszy od zwykłego pająka ze względu na miejsce występowania - opuszczone kopalnie, w których to miejscami będzie wolna przestrzeń 1x2, a nie 2x1. Pająk jaskiniowy może zatruć gracza. Wtedy serduszka gracza zabarwiają się na zielono i powoli traci życie. Na razie nie ma na to lekarstwa, ale Jeb wspominał, że odtrutką może w przyszłości być mleko[1]

Silverfish

MOB AGRESYWNY

Rybik cukrowy (ang. Silverfish) to nowy mob dodany w Beta 1.8. Jego tekstury znalazły się już w wersji Beta 1.7.3. Rybik Cukrowy "chowa się" w bloku kamienia i pojawia się, kiedy gracz próbuje go wydobyć. Bloki z Rybikami występują dość często. Jeśli rybik zostanie sam, może wejść z powrotem do niektórych bloków. Kiedy zostanie zaatakowany, inne rybiki w pobliżu mogą się również pojawić. Odchodzą, gdy gracz odejdzie na krótki dystans. Wydają te same odgłosy co pająki i są to na razie odgłosy zastępcze, ale wciąż oficjalne w wersji 1.8.

Historia [edytuj]

Zdjęcie Rybika cukrowego zostało dodane do plików gry w wersji 1.7. Później zapowiedziano, że rybik cukrowy, będzie w 1.8. Jeb potwierdził, że rybik nie będzie mobem wodnym, odrzucając możliwość, że mógłby być rybą. W wycieku z update'u Bety 1.8, Rybika można było znaleźć w blokach kamienia.

Smok

Smok jest zapowiedzianym przez Notch'a nowym mobem, który najprawdopodobniej będzie mógł latać i ziać ogniem. Ponieważ smok przebija się przez bloki tworząc tunele będzie on spawnować się w Enderze [1]. Notch potwierdził, że w przyszłości zamierza wprowadzić formę transportu powietrznego. Być może smoka będzie można osiodłać tak jak świnie, co oznacza że będzie mobem pasywnym lub trzeba będzie go oswoić.

Bałwan

Śnieżny golem (lub Bałwan) został wprowadzony w wersji 1.9 Pre-release. Jest on pierwszym mobem, który może być stworzony na drodze craftingu. Jest do nas przyjaźnie nastawiony, oraz będzie strzelał śnieżkami w przeciwników (sprawiając jego egzystencję niemal samobójczą przez prowokowanie silniejszych i groźniejszych mobów do ataku na gracza lub siebie samego).
Można go stworzyć kładąc pionowo dwa bloki śniegu na ziemi, a na nich jedną dynię. Jest pasywnym mobem, który zachowuje się jak każde inne zwierze, zaatakowanie go spowoduje że będzie uciekać. Bałwana da się stworzyć w Netherze, dodatkowo może atakować pojedynczego pigmana zombie, nawet jeśli jest w grupie. W zależności ile ma życia wypada dowolna ilość śnieżek, maksymalnie do 8 (koszt 2 bloków śniegu), można go zabić strzelając do niego z łuku i odzyskać 8 śnieżek

Mieszkaniec wioski

Mieszkańcy wioski zostali wprowadzoni w wersji 1.9. Są to pasywne NPC rozpoznawalne przez swoje duże nosy. Posiadają pozbawione włosów głowy i złączone brwi. Spawnują się w losowo wygenerowanych wioskach. Oraz najprawdopodobniej są podzielone na kilka typów w zależności od ich roli:
  • Rzeźnik
  • Farmer
  • Bibliotekarz
  • Kapłan
  • Kowal
  • Mieszkaniec

W przyszłości jak wspominał Notch w wywiadzie dla Rock Paper Shotgun, w wioskach będzie możliwe wykonywanie questów znajdujących się np. na tablicy w wiosce. Przykładowa misja cytując Notcha wyglądałaby tak:
"...tablica zadań, powiedzmy, że z obrazkiem kawałka wieprzowiny i napisem głoszącym cztery. No tak, więc muszę zdobyć cztery kawałki wieprzowiny. Myślę, że to mogło by zadziałać, jeśli zrobiłoby się to wystarczająco dziwacznie. Nie trzeba wykonywać tych zadań, żeby zrobić postęp. Ale jeśli się na to zdecyduję otrzymasz diament. Dzięki temu uzyskasz wiele mini-zadań, co zwiększy przychylność miasta..."


Kostka magmy

Kostka magmy (ang. Magma Cube) jest mobem, który pojawi się w wersji Beta 1.9. Obecnie można go znaleźć w wersjach Beta 1.9 pre-release. Występuje w Netherze.

Błędy [edytuj]



Ciekawostki [edytuj]

  • Kostka magmy nie dostaje obrażeń od spadku z wysokości.
  • Kostka nie dostaje obrażeń od ognia i lawy, jednak tak jak inne moby może się w niej topić. 

Blaze

Płomień (ang. Blaze) jest mobem, który zostanie wprowadzony w stabilnej wersji 1.0. Na chwilę obecną można go spotkać w wersjach Beta 1.9 pre-release. Występuje w Netherze. Pojawia się tylko w fortecach, często z Mob Spawnerów.

Grzybowa krowa

Grzybowa krowa
Grzybowakrowa.png
Punkty życia Heart.pngHeart.pngHeart.pngHeart.pngHeart.png
Siła ataku ?
Odradzanie Grzybowy biom


Grzybowe krowy (ang. Mooshrooms) to krowy które występują w grzybowym biomie, pokryte muchomorami. Mają 2 muchomory na tłowiu i 1 na głowie. Gracz może je ściąć za pomocą nożyc co da mu 2-5 muchomorów, i to spowoduje, że krowa 'znormalnieje'. Jeśli zabite, wyrzucą takie same przedmioty co normalna krowa. Używając miski na nich da graczowi potrawkę grzybową. Krowy tego rodzaju są znajdowane poza biomem bardzo rzadko.



Pigman

Pigman ("świnioczłowiek") to planowany mob, który najprawdopodobniej zostanie wprowadzony jako odpowiednik występującego już w grze zombie pigmana. Tekstury świnioczłowieka, które można znaleźć w pliku .jar, podobnie jak tekstury zombie i świnioczłowieka zombie mogą być używane, ze względu na identyczne wymiary, jako tekstura gracza. Sama tekstura wykorzystuje pod wieloma względami odpowiada teksturom świni i była wykorzystana jako podstawa dla stworzenia tekstur świnioczłowieka zombie.

 Źródło : minecraft wiki polska                           
























 



































 


   .

9 komentarzy: